Regulamin sklepu internetowego
Bricomarche
Jakie informacje znajdziesz w tym regulaminie?
Ten regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Bricomarché, a w tym:
1. Warunki sprzedaży produktów dostępnych w sklepie.
2. Proces składania zamówień i dokonywania płatności.
3. Zasady dostawy i odbioru zamówionych towarów.
4. Informacja o prawie odstąpienia od umowy, zwrotów i reklamacji.
5. Ochrona danych osobowych i inne ważne postanowienia.
Zakupy od różnych sprzedawców na stronie Bricomarché
Sklep internetowy Bricomarché (www.bricomarche.pl) oferuje produkty sprzedawane przez niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Bricomarché, działających w ramach sieci franczyzowej. Każdy z tych przedsiębiorców indywidualnie odpowiada za realizację zamówień, dostawę oraz obsługę posprzedażową swoich produktów.
Podmiot odpowiedzialny za zarządzanie platformą sklepu internetowego to organizator sieci franczyzowej Bricomarché, który udostępnia narzędzia do sprzedaży online. Warunki sprzedaży, takie jak cena, termin realizacji zamówienia oraz koszty dostawy, są ustalane indywidualnie przez każdego przedsiębiorcę.
Szczegółowe dane przedsiębiorcy prowadzącego wybrany przez Klienta sklep sieci Bricomarché określa regulamin sklepu internetowego, który jest dostępny podczas składania zamówienia.
- Klient akceptuje regulamin danego sklepu na etapie składania zamówienia.
- Regulamin danego sklepu jest przesyłany Klientowi w formie pliku PDF w wiadomości e-mail, potwierdzającej złożenie zamówienia.
- Każdy ze sklepów zapewnia kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, dostępnego na stronie internetowej.
- Link do formularza znajduje się również w regulaminie dostarczanym po dokonaniu zamówienia. Formularz kontaktowy jest także dostępny na stronie wybranego sklepu.
Wyjaśnienia terminów użytych w regulaminie:
- Sklep – . Sklep zapewnia kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego, dostępnego na stronie internetowej. Link do formularza umożliwiającego kontakt ze Sklepem znajduje się także w regulaminie dostarczanym po dokonaniu Zamówienia. Formularz kontaktowy jest dostępny także na stronie wybranego Sklepu
- Sklep internetowy – platforma zakupowa Bricomarché, dostępna pod adresem www.bricomarche.pl, gdzie Klient może dokonywać zakupów online.
- Klient – osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka, która dokonuje zakupu online w sklepie Bricomarché (zarówno użytkownik zarejestrowany jak i niezarejestrowany).
- Konsument – Klient (osoba fizyczna), który dokonuje zakupów do celów prywatnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która zawiera umowę na cele niezawodowe, wynikające z jej działalności.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, która zawiera umowę na cele zawodowe, wynikające z jej działalności.
- Towar – każdy produkt, który Klient może kupić w sklepie internetowym.
- Zamówienie – wybrane produkty, które Klient dodał do koszyka i potwierdził zakup, klikając „zamów z obowiązkiem zapłaty”.
- Bricomat – automatyczny punkt odbioru, znajdujący się przy sklepie Bricomarché, gdzie Klient może samodzielnie odebrać zamówienie.
- Dni Robocze – dni tygodnia od poniedziałku do soboty, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz.U.2023.2759 z późn. zm.).
I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady, na jakich odbywa się sprzedaż produktów w sklepie internetowym Bricomarché, dostępnym pod adresem https://www.bricomarche.pl. Znajdziesz tu informacje o zakupie towarów, korzystaniu z usług dodatkowych oraz warunkach zawierania umowy sprzedaży.
2. Akceptacja regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna, aby złożyć zamówienie lub korzystać z innych usług dostępnych na stronie. Klient akceptuje regulamin w momencie składania zamówienia. Regulamin jest dostępny na stronie https://www.bricomarche.pl/regulamin_sklepu_internetowego i przesyłany e-mailem po złożeniu zamówienia.
3. Klient będący osobą fizyczną musi mieć pełną zdolność do czynności prawnych, aby korzystać ze sklepu internetowego.
4. Klienci, którzy są osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi, mogą dokonywać zakupów za pośrednictwem osób upoważnionych do działania w ich imieniu.
5. Aby korzystać z usług sklepu internetowego, Klient potrzebuje dostępu do Internetu, konta e-mail oraz urządzenia spełniającego minimalne wymagania techniczne (np. przeglądarka internetowa z obsługą JavaScript i cookies). Minimalna rozdzielczość ekranu to 1024x768 pikseli, a prędkość połączenia internetowego powinna wynosić co najmniej 256 kbit/s.
II. Zakładanie konta użytkownika
1. Aby założyć konto w sklepie internetowym Bricomarché, Klient musi wybrać sklep oraz podać następujące dane:
- Dla Konsumentów: imię, nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu oraz adres e-mail.
- Dla przedsiębiorców: nazwa (firma) przedsiębiorcy, adres prowadzenia działalności lub siedziby, numer telefonu, adres e-mail oraz numer NIP/KRS.
2. Podanie dodatkowych danych, które nie są wymagane, jest dobrowolne, ale może ułatwić korzystanie z niektórych funkcji sklepu.
3. Klient ustala hasło, które będzie służyć do logowania do konta. Należy pamiętać, aby nie udostępniać swojego hasła osobom trzecim oraz zachować je w poufności.
4. Rejestracja konta jest możliwa po podaniu wszystkich wymaganych danych, zaakceptowaniu regulaminu oraz wybraniu opcji „zarejestruj się”. Proces zakładania konta może być również zainicjowany przez dodanie produktów do koszyka.
5. Po założeniu konta, Klient otrzymuje na podany numer telefonu wiadomość potwierdzającą rejestrację, następnie jest przesłana wiadomość autoryzacyjna na podany adres e-mail.
6. W każdej chwili Klient może usunąć swoje konto, wybierając opcję „Usuń moje konto” w panelu użytkownika.
7. Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie, że podane dane są prawidłowe i aktualne. W przypadku zmiany danych, Klient może je zaktualizować w każdej chwili, wybierając opcję „Zmień dane” w panelu użytkownika, za pośrednictwem aplikacji “Bricomarche - zakupy, gazetki”.
8. Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowości i aktualności podanych danych. W przypadku ich zmiany, Klient może je zaktualizować w dowolnym momencie za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji.
9. W przypadku utraty hasła, Klient może skorzystać z opcji „Zapomniałem hasła” dostępnej na stronie logowania, aby ustawić nowe hasło.
10. Założonym kontem w sklepie internetowym Bricomarché, można się również logować w sklepie internetowym i aplikacji mobilnej sieci Intermarché.
III. Informacje o Towarach i ich cenach
1. Wszystkie informacje o produktach i ich cenach zamieszczone na stronie sklepu internetowego Bricomarché są zaproszeniem do zawarcia umowy, co oznacza, że nie stanowią one oferty w rozumieniu prawa (zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego). Klient wybiera produkty i składa zamówienie, które musi zostać potwierdzone przez sklep. Zdjęcia oferowanych produktów, są poglądowe i w rzeczywistości produkty mogą się od siebie różnić np. wzorem opakowania lub etykiety.
2. Ceny produktów podane na stronie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT według obowiązującej stawki. Dzięki temu Klient od razu widzi pełną cenę, bez dodatkowych ukrytych opłat.
3. W przypadku obniżek cen, przy każdym produkcie, obok aktualnej, obniżonej ceny, pojawi się informacja o najniższej cenie, jaka obowiązywała w ciągu ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli produkt był dostępny w ofercie przez krótszy czas, sklep pokaże najniższą cenę od momentu wprowadzenia produktu do sprzedaży. Ta informacja jest widoczna dopiero po wybraniu konkretnego sklepu internetowego, który realizuje zamówienie.
4. “Cena Online” jest zastrzeżona tylko dla sklepu internetowego Bricomarche.pl i może się różnić od oferty w sklepie stacjonarnym.
5. Zakupy na stronie www.bricomarche.pl są możliwe dopiero po wyborze konkretnego sklepu internetowego. Informacje na stronie mają charakter poglądowy i mogą nie gwarantować dostępności produktów w każdym sklepie. Może się również zdarzyć, że szczegóły dotyczące obniżek i najniższych cen nie będą widoczne, jeśli dotyczą specyficznych ofert lokalnych.
6. Sklep umożliwia Klientom sortowanie produktów według różnych kryteriów, aby łatwiej było znaleźć to, czego szukają. Można wybrać m.in. takie opcje jak:
- Nazwa A-Z (produkty ułożone alfabetycznie),
- Nazwa Z-A (produkty w odwrotnym porządku alfabetycznym),
- Cena rosnąco (od najtańszego do najdroższego),
- Cena malejąco (od najdroższego do najtańszego),
- Najpopularniejsze (produkty najczęściej zamawiane przez innych klientów).
7. Sklep może również oferować produkty sponsorowane lub rekomendowane. Jeśli dany produkt jest sponsorowany lub rekomendowany, pojawi się przy nim odpowiednia informacja.
8. Sklep nie korzysta z algorytmów, które dostosowują ceny na podstawie wcześniejszych zachowań Klientów – ceny są stałe i jednolite dla wszystkich.
IV. Składanie Zamówień
1. Klient może składać zamówienia zarówno jako użytkownik zarejestrowany (posiadający konto w sklepie internetowym), jak i niezarejestrowany. Podczas składania zamówienia Klient powinien postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na stronie sklepu.
2. Zamówienia można składać bezpośrednio przez stronę internetową www.bricomarche.pl lub telefonicznie, korzystając z numeru telefonu podanego na stronie po wyborze sklepu lub w zakładce dotyczącej sklepu internetowego.
3. Klienci posiadający konto w sklepie internetowym powinni się zalogować przed złożeniem zamówienia. Następnie wybierają produkty i przechodzą do opłacenia zamówienia.
4. Klienci niezarejestrowani również mogą złożyć zamówienie. W tym celu należy dodać produkty do koszyka, a następnie wypełnić formularz z danymi:
- Dla Konsumentów: imię, nazwisko, adres dostawy, nr telefonu oraz adres e-mail.
- Dla przedsiębiorców: nazwa (firma) przedsiębiorcy, adres dostawy, adres e-mail oraz NIP.
5. Składając zamówienie telefonicznie, Klient informuje pracownika sklepu internetowego o wybranych produktach i ich liczbie.
6. Podczas składania zamówienia Klient musi także wybrać sposób dostawy oraz wskazać, czy chce otrzymać paragon czy fakturę. Aby otrzymać fakturę (w przypadku przedsiębiorców), konieczne jest podanie numeru NIP.
7. Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, po czym Klient dokonuje płatności. W przypadku zamówień telefonicznych, Klient potwierdza zamówienie poprzez kliknięcie w link „Potwierdź wymagane zgody”, przesłany w wiadomości e-mail.
8. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia, Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem zamówienia. Samo złożenie zamówienia nie oznacza jeszcze zawarcia umowy sprzedaży.
9. Sklep zweryfikuje zamówienie i bez zbędnej zwłoki wyśle wiadomość e-mail potwierdzającą jego przyjęcie do realizacji. W uzasadnionych przypadkach sklep może odmówić przyjęcia zamówienia, co skutkuje brakiem zawarcia umowy sprzedaży. W takim przypadku, sklep zwróci Klientowi płatności nie później niż w ciągu 14 dni.
10. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie, gdy Klient otrzyma od sklepu e-mail potwierdzający, że zamówienie jest gotowe do odbioru, wysyłki lub umieszczenia w Bricomacie.
V. Zasady i sposób dokonywania płatności za Zamówienie
1. Sposoby płatności za zamówienie zależą od wybranego sposobu odbioru lub dostawy:
- Odbiór osobisty w sklepie: Klient może zapłacić za zamówienie online, korzystając z systemu „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza” lub, jeśli Sklep to umożliwia, przy odbiorze w sklepie (gotówką lub kartą).
- „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza”: są to usługi niezależne od sklepu, które posiadają osobne regulaminy. Wybierając daną metodę płatności, należy zapoznać się z regulaminem usługodawcy.
- Zamówienia telefoniczne: Klient ma możliwość zapłacenia za zamówienie przez „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza” lub, jeśli Sklep oferuje taką opcję, osobiście w Sklepie przy odbiorze.
- Odbiór w Bricomacie lub dostawa: Klient płaci za zamówienie online przez „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza”, jeśli wybierze odbiór w Bricomacie lub dostawę do domu.
- Dostawa przez kuriera InPost, paczkomat InPost, kuriera XL (Schenker), firmę spedycyjną (Schenker): Płatność odbywa się online przez system „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza”
- Dostawa HDS: Klient płaci za zamówienie przez „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza”.
2. Płatność przez „Przelewy 24”:
- Sklep nie rozpocznie realizacji zamówienia, dopóki nie otrzyma potwierdzenia płatności. Brak zapłaty w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia spowoduje jego anulowanie.
3. Brak dodatkowych opłat za płatność online:
- Klient nie ponosi żadnych dodatkowych opłat za płatność kartą kredytową oraz za korzystanie z systemu „Przelewy 24”, “PayPo”, “Blik”, “Karta Płatnicza” . Po wybraniu opcji płatności i kliknięciu „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” należy postępować zgodnie z instrukcjami i regulaminem danego serwisu.
4. Płatność w sklepie przy odbiorze:
- Jeśli Klient wybiera płatność przy odbiorze, może zapłacić gotówką lub kartą płatniczą podczas odbierania zamówienia w sklepie.
VI. Odbiór i dostawa Zamówienia
1. Odbiór zamówienia:
- Klient może odebrać zamówienie osobiście w sklepie Bricomarché w godzinach jego otwarcia.
- Jeśli sklep oferuje taką możliwość, Klient może odebrać zamówienie w automacie paczkowym (Bricomacie).
2. Dostawa do Klienta (lokalna):
- W przypadku dostawy lokalnej zamówienia do Klienta, dostawa jest możliwa tylko w obrębie strefy dostaw danego sklepu (dostawa sklepu lokalnego). Koszty dostawy są podane przy składaniu zamówienia i zależą od odległości, wagi oraz rodzaju produktów.
3. Ustalanie terminu dostawy lokalnej/HDS:
- Jeśli Klient wybrał dostawę lokalną albo HDS, sklep ustali planowany termin indywidualnie z Klientem. Dostawa może być realizowana w określonych przedziałach czasowych, a dostawca może poprosić osobę odbierającą zamówienie o okazanie dowodu tożsamości oraz pokwitowanie odbioru. Część produktów może mieć wydłużony termin dostawy, informacja o tym znajduje się na karcie danego produktu.
4. Termin odbioru zamówienia:
- Klient powinien odebrać zamówienie w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania powiadomienia o gotowości zamówienia do odbioru.
5. Odbiór osobisty:
- Klient odbiera zamówienie na podstawie kodu, który otrzymuje w formie SMS na podany w zamówieniu numer telefonu, potwierdzający gotowość do odbioru. Sklep może poprosić o okazanie dowodu tożsamości i pokwitowanie. Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji wieku osoby odbierającej, np. w przypadku zakupu materiałów pirotechnicznych.
6. Odbiór w Bricomacie:
- Odbiór w Bricomacie odbywa się na podstawie kodu otrzymanego SMS-em. Klient postępuje zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie Bricomatu.
7. Dostawa przez InPost:
- Jeśli Klient wybrał dostawę przez kuriera lub paczkomat InPost, dostawa będzie zrealizowana zgodnie z regulaminem InPost, dostępnym na stronie inpost.pl.
8. Dostawa przez Schenker:
- Dostawa przez kuriera XL lub firmę spedycyjną Schenker odbywa się zgodnie z regulaminem Schenker, dostępnym na stronie dbschenker.com.
9. Dostawa HDS:
- W przypadku dostawy HDS (dostawa ciężkich towarów), Klient musi potwierdzić możliwość dojazdu pod wskazany adres drogą utwardzoną. Dostawa jest możliwa tylko w obrębie strefy dostaw danego sklepu lokalnego.
- Klient jest informowany o cenie tej usługi podczas składania zamówienia, a czas realizacji może wynosić do 7 dni roboczych.
- Jeśli dostawa jest niemożliwa z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. brak możliwości dojazdu), Klient ponosi koszty dostawy i zwrotu zamówienia do sklepu.
10. Dokumenty zakupu:
- Klient otrzyma wraz z zamówieniem paragon lub fakturę. Jeśli Klient otrzyma paragon, ma możliwość zażądania faktury w terminie do 3 miesięcy od odbioru zamówienia, pod warunkiem, że na paragonie znajduje się jego NIP.
11. Formy elektroniczne:
- Klient wyraża zgodę na otrzymywanie paragonów i faktur w formie elektronicznej, które będą przesyłane na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia.
12. Brak odbioru zamówienia:
- Jeśli Klient nie odbierze zamówienia w terminie, sklep podejmie próbę kontaktu, aby ustalić nowy termin. Jeśli kontakt się nie powiedzie lub Klient nie odbierze zamówienia w dodatkowym terminie, zamówienie zostanie anulowane, a wpłacone pieniądze zostaną zwrócone na rachunek bankowy Klienta.
13. Brak odbioru przy dostawie:
- Jeśli dostawca nie zastanie Klienta pod wskazanym adresem, zamówienie wróci do sklepu. Sklep podejmie próbę kontaktu w celu ustalenia nowego terminu dostawy, jednak Klient ponosi koszt ponownej dostawy.
14. Uszkodzenie towaru przy dostawie:
- Przed odebraniem przesyłki należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę.
- W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak szybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku gdy uszkodzeniu przy dostawie uległ sam Towar należy skontaktować się jak szybciej ze Sprzedawcą lub firmą kurierską w celu wyjaśnienia sprawy
- Przy zgłaszaniu uszkodzenia opakowania lub Towaru powinno się udokumentować zaistniałą sytuację w formie protokołu szkody. Protokół szkody można przygotować tylko przy obecności kuriera. Czas na sporządzenie protokołu szkody przy dostawie wynosi maksymalnie 7 dni od daty doręczenia.
VII. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towarów
1. Prawo odstąpienia:
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach Konsumenta mają prawo odstąpić od umowy sprzedaży towarów zawartej przez Internet w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub tylko niektórych towarów z zamówienia. Klient ponosi jedynie niektóre koszty związane ze zwrotem (opisane w pkt. 6 poniżej).
2. Termin na odstąpienie:
- Jeśli towar został odebrany osobiście, termin na odstąpienie liczy się od momentu jego odebrania przez Klienta lub osobę trzecią (inną niż przewoźnik).
- W przypadku zamówienia kilku towarów dostarczanych osobno, termin odstąpienia liczony jest od daty odbioru ostatniego z nich.
- Dla innych umów (np. usługi), termin odstąpienia liczy się od dnia zawarcia umowy.
3. Jak odstąpić od umowy:
- Aby odstąpić od umowy, Klient musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu w ciągu 14 dni od dnia odbioru towaru, np. korzystając z formularza załączonego do e-maila potwierdzającego zamówienie, który następnie po wypełnieniu należy przesłać wraz ze zwracanym towarem. Do zachowania terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem tego terminu.
4. Skutki odstąpienia:
- Po odstąpieniu od umowy, uważa się ją za niezawartą. Jeśli Klient złoży oświadczenie o odstąpieniu przed potwierdzeniem zamówienia przez sklep, zamówienie zostanie anulowane. Sklep zwróci Klientowi płatność w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, używając tego samego sposobu płatności, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, bez dodatkowych kosztów.
5. Zwrot towaru:
- Klient powinien zwrócić towar w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Towar można odesłać do sklepu lub dostarczyć osobiście. Ważne, aby towar został odesłany przed upływem tego terminu.
6. Koszty zwrotu:
- Klient ponosi bezpośrednie koszty związane z odesłaniem towaru, takie jak koszt wysyłki i opakowania.
7. Koszty zwrotu dużych towarów:
- W przypadku towarów, które nie mogą być odesłane zwykłą pocztą, koszty zwrotu zależą od wagi, rozmiaru i odległości. Tabela kosztów.
8. Odpowiedzialność za zużycie towaru:
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, jeśli korzystał z niego w sposób wykraczający poza konieczny do sprawdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
9. Wyjątki od prawa odstąpienia:
Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku:
- Usług w pełni wykonanych za zgodą Klienta,
Towarów nieprefabrykowanych, wykonanych według specyfikacji Klienta,
- Towarów szybko psujących się lub o krótkim terminie przydatności,
- Towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które zostały otwarte po dostarczeniu (ze względów higienicznych),
- Towarów, które po dostarczeniu są nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- Treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, gdy dostarczanie rozpoczęło się za zgodą Klienta.
10. Informacja o prawie odstąpienia:
- Informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy są przesyłane Klientowi również w e-mailu potwierdzającym zamówienie.
VIII. Niezgodność towaru z umową; gwarancja; reklamacja
1. Zgodność towarów z umową:
- Sklep jest zobowiązany dostarczyć towary zgodne z umową. Jeśli towar nie spełnia warunków umowy, Sklep ma obowiązek naprawić sytuację na podstawie przepisów obowiązującej ustawy o prawach konsumenta.
2. Zgłoszenie wad i reklamacja:
- Jeśli Klient stwierdzi, że towar ma wady, może złożyć reklamację. Klient może korzystać zarówno z praw wynikających z niezgodności towaru z umową, jak i z gwarancji producenta, jeśli taka została udzielona.
3. Warunki gwarancji:
- Informacje o gwarancji (gwarant, okres trwania, uprawnienia) są dostarczane wraz z towarem w dokumencie gwarancyjnym. Jeżeli warunki gwarancji różnią się od zasad reklamacji w regulaminie, Klient powinien postępować zgodnie z warunkami gwarancji, aby jej nie stracić.
4. Okres odpowiedzialności sklepu:
Sklep ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową przez 2 lata od daty dostawy. Towar jest niezgodny z umową, jeśli:
- Opis, jakość, ilość lub inne cechy towaru są niezgodne z umową.
- Towar nie nadaje się do celu, o którym Klient poinformował sklep przed zakupem.
- Towar nie spełnia standardowych oczekiwań dotyczących trwałości i bezpieczeństwa.
- Towar nie został dostarczony z niezbędnymi instrukcjami, opakowaniem lub akcesoriami.
- Towar nie odpowiada wzorowi lub próbce przedstawionej przed zakupem.
- Problemy wynikają z błędów podczas montażu przez sklep lub z instrukcji dostarczonej przez sklep.
5. Naprawa lub wymiana:
- W przypadku niezgodności towaru z umową, Klient ma prawo żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy. Sklep może odmówić wykonania naprawy lub wymiany, jeśli będzie to niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów.
6. Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy:
Klient może zażądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, jeśli:
- Sklep odmówił naprawy lub wymiany towaru.
- Sklep nie dokonał naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie.
- Sklep nie odebrał towaru od Klienta lub nie dokonał montażu po naprawie.
- Brak zgodności towaru z umową nadal występuje mimo wcześniejszych napraw.
- Problem z towarem jest istotny i uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od umowy.
7. Odstąpienie zgłoszenie:
- Złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy można złożyć poprzez formularz kontaktowy, listownie lub telefonicznie przekazując dane kontaktowe sklepu, opis sytuacji i dowód zakupu.
8. Brak możliwości odstąpienia:
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeśli problem z towarem jest nieistotny.
9. Odstąpienie od umowy tylko części towarów:
- Jeśli problem dotyczy tylko części towarów, Klient może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do wadliwych produktów.
10. Jak złożyć reklamację:
Reklamację można złożyć poprzez formularz kontaktowy, listownie, osobiście w sklepie, w który dokonany jest zakup lub telefonicznie przekazując dane kontaktowe sklepu, opis wady i dowód zakupu.
Adres Sklepu oraz numer telefonu dostępny jest na dole strony internetowej jak również podany jest w wiadomości e-mail po dokonaniu zamówienia.
Dostęp do formularza kontaktowego można uzyskać na kilka sposobów:
- Na dole strony internetowej Sklepu w zakładce Kontakt, a następnie wybrania kafelka “Dla klientów”
- Link do formularza znajduje się na dole regulaminu w załącznikach,
11. Jak wypełnić formularz przy zgłoszeniu reklamacji:
- Z sekcji tematów należy wybrać “Reklamacje” a następnie wypełnić pozostałe pola zgodnie ze wskazaniami.
- Reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko, adres, numer zamówienia, datę transakcji, opis problemu oraz dane kontaktowe i numer konta bankowego (jeśli wymagany).
- Należy zwrócić uwagę na prawidłowo wybrany sklep zgodnie z dokonanym zakupem.
- Formularz pozwala również na dodanie załącznika.
12. Rozpatrzenie reklamacji:
- Sklep rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej zgłoszenia i poinformuje Klienta o wyniku drogą e-mailową.
13. Zwrot pieniędzy:
- Jeśli Klient korzysta z prawa obniżenia ceny, zwrot pieniędzy nastąpi nie później niż w ciągu 14 dni od uznania reklamacji. W przypadku odstąpienia od umowy sklep może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy, dopóki towar nie zostanie zwrócony.
Pozasądowe metody rozwiązywania sporów:
- Klient może skorzystać z mediacji lub polubownych sądów konsumenckich. Istnieje także możliwość rozwiązywania sporów przez Internet na platformie dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ „Internetowe rozstrzyganie sporów” (unijna platforma ODR)
- Konsument, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu ze Sklepem, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów. Informacje dla Konsumentów na temat możliwości polubownego sposobu rozwiązania sporu ze Sklepem dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów „polub polubowne” https://polubowne.uokik.gov.pl
- Jeśli nie jesteś Konsumentem, ewentualne spory powstałe ze Sklepem, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby danego Sklepu.
IX. Dane osobowe
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych Klientów, w tym przysługujące im prawa, można znaleźć w dokumencie „Polityka prywatności”. Dokument ten stanowi załącznik do regulaminu i zawiera szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych.
X. Opinie o Towarach
1. Publikowanie opinii:
- Sklep internetowy umożliwia zalogowanym Klientom publikowanie opinii na temat zakupionych towarów. Sklep dba o to, by opinie były wiarygodne, poprzez weryfikację, czy dana opinia pochodzi od osoby, która faktycznie nabyła dany towar. W przypadku pozytywnej weryfikacji, przy opinii pojawi się informacja „Potwierdzony zakup”.
2. Weryfikacja opinii:
- Weryfikacja odbywa się przez sprawdzenie historii zakupów zalogowanych Klientów oraz dowodów zakupu towaru. Dzięki temu sklep może potwierdzić, że opinia pochodzi od osoby, która faktycznie kupiła dany produkt.
3. Opinie bez potwierdzenia zakupu:
- Sklep nie blokuje możliwości publikowania opinii przez osoby, które odmówią złożenia oświadczenia o posiadaniu towaru. W takim przypadku opinia zostanie opublikowana bez adnotacji „Potwierdzony zakup”.
4. Odmowa publikacji opinii:
- Sklep ma prawo odmówić publikacji opinii, jeśli zawiera ona treści nieprawdziwe, obraźliwe, wulgarne, naruszające dobra osobiste lub prawa innych osób, a także jeśli opinia nie dotyczy towaru.
XI. Postanowienia końcowe
1. Zmiany w regulaminie:
Regulamin może ulec zmianie. W przypadku zmiany regulaminu, sklep opublikuje nową wersję na swojej stronie oraz poinformuje Klientów o zmianach drogą e-mailową. Klient ma 14 dni od otrzymania informacji o zmianie, aby wypowiedzieć umowę, której zmiany dotyczą. Jeśli Klient nie zaakceptuje nowego regulaminu, może wypowiedzieć umowę, składając odpowiednie oświadczenie pisemnie lub e-mailowo. Brak akceptacji nowego regulaminu jest równoznaczny z wypowiedzeniem umowy. Zmieniony regulamin dotyczy zamówień składanych po jego wejściu w życie i nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą regulaminu.
2. Obowiązujące prawo:
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie obowiązują przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego. Jeśli Klient jest Konsumentem, zastosowanie mają również przepisy Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku gdy przepisy te przewidują wyższy poziom ochrony, Klientowi przysługują prawa zgodnie z tymi przepisami.
W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu zostanie uznane za nieważne, sprzeczne z prawem lub niewykonalne na podstawie obowiązujących przepisów prawa, strony zobowiązują się do podjęcia negocjacji w celu uzgodnienia nowego postanowienia, które w jak największym stopniu będzie odzwierciedlało pierwotny zamiar stron, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa. Pozostałe postanowienia regulaminu pozostają w pełni skuteczne i obowiązujące.
Załączniki: