Regulamin korzystania z aplikacji mobilnej „Bricomarche Polska”
1. Niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną (dalej „Regulamin”) określa zasady korzystania z aplikacji mobilnej „Bricomarche Polska” („Aplikacja”). Przed pobraniem i zainstalowaniem Aplikacji Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu.
2. Usługi dostępne za pomocą Aplikacji świadczone są przez MGI Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, ul. Św. Mikołaja 5, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000045995, REGON 639725501, NIP 7822148821, adres elektroniczny: Bricomarche https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.bricomarche.app&gl=PL oraz https://apps.apple.com/pl/app/bricomarch%C3%A9/id1591017346?l=pl (dalej jako: „MGI”).
3. Regulamin określa w szczególności:
a. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przy wykorzystaniu oprogramowania udostępnianego przez MGI;
b. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:
i. wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się MGI (usługodawca),
ii. zakaz dostarczania przez Użytkownika Aplikacji treści o charakterze bezprawnym;
c. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną;
d. tryb postępowania reklamacyjnego.
4. Korzystanie z Aplikacji możliwe jest na smartfonach obsługujących jeden z niżej wskazanych systemów operacyjnych:
a. Android wersja 7.0+ i nowsze,
b. iOS 12, 13 i nowsze.
Korzystanie z aplikacji wymaga w szczególności: urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet oraz do działającej przeglądarki internetowej.
5. Użytkownikiem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest osoba fizyczna, która zainstalowała na swoim smartfonie (z systemem operacyjnym wskazanym w ust. 4.) Aplikację (dalej „Użytkownik”).
6. W celu skorzystania z funkcjonalności Aplikacji Użytkownik nie musi dokonywać rejestracji w ramach Aplikacji.
7. Użytkownik przystępując do używania Aplikacji, akceptuje niniejszy Regulamin.
8. W Aplikacji dostępne są także wybrane funkcjonalności, które udostępniane są wyłącznie zarejestrowanym Użytkownikom. Rejestracja w takim wypadku jest dowolna, ale niezbędna dla skorzystania z takich funkcjonalności. Funkcjonalności wymagające rejestracji opisane zostały szczegółowo w pkt. 10 lit. c-d. Użytkownik rejestrując się w Aplikacji przystępuje jednocześnie do programu p.n. Konto Klienta organizowanego przez ITM Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, ul. Św. Mikołaja 5 poprzez wyrażenie zgody na udział w tym programie. W przypadku uprzedniej rejestracji w innym zintegrowanym z usługą Konto Klienta serwisem online ITM Polska, Użytkownik może zalogować się do aplikacji używając hasła oraz loginu usługi Konto Klienta. W ramach rejestracji i założenia Konta Klienta wymagane jest od Użytkownika udostępnienie następujących danych:
a. imię i nazwisko;
b. numer telefonu komórkowego;
c. adres e-mail;
W celu określenia adresu i preferowanego sklepu może zostać wykorzystana funkcja geolokalizacji urządzenia komórkowego Użytkownika, na co za pośrednictwem aplikacji konieczne będzie wyrażenie uprzedniej zgody.
9. Użytkownik musi wybrać w ramach Aplikacji jeden sklep sieci Bricomarche, którego ofertę zobaczy w Aplikacji. Użytkownik może w każdym momencie dokonać zmiany sklepu. Aplikacja umożliwia Użytkownikowi zapoznanie się z podstawowymi informacjami o sklepach sieci Bricomarche, takimi jak: adresy, godziny otwarcia, numery kontaktowe. Zmiana sklepu może nastąpić w dowolnie wybranym przez Użytkownika momencie. Zmiana sklepu za pośrednictwem aplikacji mobilnej powodować będzie zmianę sklepu w programie Konto Klienta.
10. Aplikacja składa się z czterech funkcjonalności w postaci:
a. funkcjonalność „Oferty” – umożliwiającego m.in. zapoznanie się z ofertą sieci sklepów Bricomarche, przeglądanie banerów informacyjnych, w tym ofert i banerów wybranego przez Użytkownika konkretnego sklepu;
b. funkcjonalność „Gazetka promocyjna” – umożliwiająca przeglądanie aktualnych gazetek promocyjnych wydawanych przez sieć sklepów Bricomarche w wersji elektronicznej;
c. funkcjonalności „Kupony promocyjne” – umożliwiający pobranie przez zarejestrowanego Użytkownika kuponów rabatowych uprawniających do nabycia określonych w ramach Aplikacji produktów i usług dostępnych w sklepach sieci Bricomarche na szczególnych warunkach określonych w treści ww. kuponu (określanego dalej jako „Kupon promocyjny”) lub w ramach odrębnego regulaminu promocji.
d. funkcjonalności „Karta Klienta” – umożliwiająca zarejestrowanym Użytkownikom skorzystanie z wirtualnej Karty Klienta (w tym m.in. umożliwienie Użytkownikom śledzenia historii zakupów) w celu uproszczenia korzystania z pozostałych funkcjonalności dostępnych w Aplikacji.
11. Aplikacja umożliwia Użytkownikowi w szczególności:
a. przeglądanie wybranej oferty produktów i usług sieci sklepów Bricomarche lub wybranego przez Użytkownika sklepu Bricomarche;
b. przeglądanie i korzystanie z Kuponów rabatowych dostępnych dla zarejestrowanego Uczestnika;
c. otrzymywanie powiadomień e-mailowych, SMS-owych oraz PUSH dotyczących oferty sklepów Bricomarche lub oferty dotyczącej konkretnego, wybranego przez Użytkownika sklepu/sklepów sieci Bricomarche.
12. Funkcjonalność „Oferty” i „Gazetka promocyjna” dostępne są dla Użytkownika w trybie online. W Module Ofert znajdują się gazetki promocyjne sklepu wybranego przez Użytkownika, przy czym konieczne jest połączenie z Internetem.
13. Funkcjonalność „Kupony promocyjne” dostępna jest dla zarejestrowanego Użytkownika po naciśnięciu przycisku „Kupony”. Moduł Kuponów promocyjnych dostępny jest dla Użytkownika w trybie online z zastrzeżeniem takim, że pobranie oraz aktywacja Kuponu promocyjnego możliwe jest wyłącznie w trybie online. Przy każdym Kuponie promocyjnym zostanie określony: czas obowiązywania danego Kuponu promocyjnego, rodzaj promocji, czas trwania promocji. Kupon promocyjny pozwala na zakup określonego w danym Kuponie promocyjnym produktu/ów po obniżonej cenie. Użytkownik chcąc skorzystać z promocji wyświetla przy kasie sklepu dany Kupon promocyjny z Aplikacji, co umożliwia kasjerowi wprowadzenie Kuponu promocyjnego do kasy i sprzedaż danego artykułu po promocyjnej cenie określonej w Kuponie promocyjnym. Przed okazaniem Kupony konieczne jest jego aktywowanie. Po aktywacji Kuponu, Użytkownikowi wyświetlany jest unikatowy kod Kuponu ważny przez 30 minut, który należy okazać przy kasie.
14. Funkcjonalność „Karta Klienta” dostępna jest dla zarejestrowanych Użytkowników po naciśnięciu przycisku „Karta”. Funkcjonalność dostępna jest dla Użytkownika w trybie offline. W ramach funkcjonalności Karty Klienta Użytkownik może skorzystać ze specjalnych ofert oraz promocji dedykowanych dla klientów zarejestrowanych w Programie Konto Klienta.
15. Przetwarzanie przez Administratora danych w związku z funkcjonowaniem Aplikacji, odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 344). Dane o lokalizacji pochodzące z Geofencingu, Beaconów oraz Wi-Fi, w tym indywidualny numer Użytkownika, o których mowa w pkt. 15 mogą zostać w niektórych przypadkach uznane za dane osobowe w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych), zwanego dalej „RODO”. Administratorem takich danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Aplikacji (dalej określanych jako „Dane osobowe”) jest spółka ITM Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu (adres: ul. św. Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne), zwana dalej „Administratorem” lub „ITM Polska”.
16. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w celu umożliwienia Użytkownikowi korzystania z Aplikacji oraz w celach marketingowych i promocyjnych Administratora. Podstawą przetwarzania danych osobowych w ww. celach jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. wykonanie umowy o korzystanie z Aplikacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. uzasadniony interes prawny Administratora polegający na marketingu towarów i usług oferowanych w sklepach sieci). Dane osobowe Użytkownika mogą być również przetwarzane w celach analitycznych i statystycznych oraz w celu wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, ustalenia odpowiedzialności oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
17. Dodatkowo, dane osobowe Użytkownika, który zaznaczy odpowiednią zgodę w Aplikacji mogą być przetwarzane przez ITM Polska sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, ul. Św. Mikołaja 5, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000052836, NIP 7780000892, w ramach programu Konto Klienta (Moje Bricomarche) w celach marketingowych i promocyjnych towarów i usług oferowanych w sklepach sieci Intermarche i Bricomarche; w takiej sytuacji podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów). Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkownika w ramach programu Konto Klienta (Moje Bricomarche) znajdują się w dokumencie pn. Polityka prywatności programu „Konto Klienta” dostępnym https://www.bricomarche.pl/regulamin-programu-konto-klienta
18. Dane osobowe Użytkowników mogą być ujawniane i udostępniane odbiorcom lub stronom trzecim, którymi mogą być podmioty, którym administrator danych osobowych powierza przetwarzanie danych osobowych, na mocy i w oparciu o umowy powierzenia i zgodnie z wymogami art. 28 RODO, a także podmioty upoważnione z mocy przepisów prawa.
19. Dane osobowe Użytkownika przechowywane będą w odniesieniu do danych przetwarzanych w celach marketingowych i promocyjnych towarów i usług oferowanych w sklepach sieci Bricomarche – do momentu skorzystania przez Użytkownika z uprawnień skutkujących zaprzestaniem lub ograniczeniem przetwarzania danych, w szczególności do momentu wyrażenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingowych lub odinstalowania Aplikacji. Jeżeli z przepisów prawa wynikał będzie obowiązek dłuższego przechowywania danych, to wówczas dane te będą przechowywane, aż do upływu tego okresu.
20. W przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o udzieloną przez Użytkownika zgodę, wszystkie udzielone zgody na przetwarzanie danych osobowych mogą być wycofane w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
21. Użytkownikowi przysługuje prawo żądania od Administratora danych dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Użytkownik może realizować swoje prawa poprzez przesłanie żądania na adres [email protected], lub adres IOD podany w pkt. 24 Regulaminu albo korespondencyjnie na adres ITM podany w pkt. 2 Regulaminu z dopiskiem „dane osobowe”. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
22. Podanie Danych osobowych przetwarzanych w ramach Aplikacji jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji ww. celów, tj. korzystania z Aplikacji oraz do celów marketingowych określonych powyżej. Niepodanie danych osobowych wymaganych przez Aplikację, skutkuje brakiem możliwości korzystania z Aplikacji.
23. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane w celach marketingowych i promocyjnych towarów i usług oferowanych w sklepach sieci Bricomarche mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Profilowanie polegało będzie na analizie dokonanych przez poszczególnych Użytkowników zachowań podczas korzystania z Aplikacji i na tej podstawie dopasowywaniu oferty towarów prezentowanych Użytkownikom przez Aplikację, w tym również dopasowaniu treści powiadomień push. Użytkownikom przysługuje prawo niepodlegania profilowaniu, w tym w szczególności prawo do złożenia sprzeciwu w tym zakresie.
24. Administrator danych osobowych czuwa nad tym, aby dane osobowe były przetwarzane zgodnie z prawem, w szczególności z przepisami RODO i innymi przepisami prawa regulującymi kwestie ochrony danych osobowych, a nadto, aby były zbierane dla oznaczonych, zgodnym z prawem celów, merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, dla jakich są przetwarzane. Kontakt z Inspektorem ochrony danych ITM Polska sp. z o.o. jest możliwy pod adresem [email protected] lub korespondencyjnie z dopiskiem „dane osobowe”.
25. Aplikacja i usługi świadczone w ramach Aplikacji są nieodpłatne. Korzystanie z Aplikacji może generować transfer danych do i z sieci komórkowych. Koszt transferu danych, o którym mowa w zdaniu poprzednim ponosi Użytkownik Aplikacji według taryf stosowanych przez swojego operatora sieci komórkowej.
26. Dostarczanie przez Użytkownika za pomocą Aplikacji treści o charakterze bezprawnym jest zakazane.
27. Użytkownik może w każdej chwili odinstalować Aplikację (co oznaczać będzie rozwiązanie umowy o świadczenie za pomocą Aplikacji usług drogą elektroniczną). MGI ma możliwość wypowiedzenia świadczenia usługi z zachowaniem terminu 14 dni, z ważnych przyczyn, w szczególności w razie korzystania z Aplikacji w sposób sprzeczny z prawem lub z celem Aplikacji.
28. Postępowanie reklamacyjne dotyczące funkcjonowania Aplikacji prowadzone jest przez MGI. Reklamacje mogą być zgłaszane w szczególności na adres MGI wskazany w ust. 2 powyżej z dopiskiem „APLIKACJA MOBILNA BRICOMARCHE”, a także za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.bricomarche.pl w zakładce „Kontakt”. Reklamacja powinna umożliwiać identyfikację osoby ją składającej w celu poinformowania jej o sposobie rozpatrzenia reklamacji. W tym celu składający reklamację powinien wskazać w reklamacji np.: swoje imię i nazwisko, adres do doręczeń. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni od dnia ich zgłoszenia.
MGI informuje, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, skorzystanie z których zależy od zgodnej woli Użytkownika i właściciela Usługi. Użytkownik będący konsumentem, w celu polubownego rozwiązywania sporów, może również dobrowolnie skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.
29. Korzystanie z Aplikacji w inny sposób niż w ramach dozwolonego użytku jest bez zgody MGI niedopuszczalne.
30. Wszelkie podawane przez Użytkownika dane nie mogą być danymi innej osoby. Zabrania się również podawania fałszywych danych, w szczególności tych nienależących do Użytkownika. Obowiązkiem Użytkownika jest przechowywanie swoich danych dostępowych w bezpieczny sposób, który uniemożliwia dostęp do konta osobom trzecim.
31. Regulamin Aplikacji może ulec zmianie w przypadku:
a. zmiany obowiązujących przepisów mających zastosowanie do oferowanych w Aplikacji usług;
b. wprowadzenia nowych funkcjonalności Aplikacji lub zmiany dostępnych funkcjonalności.
Użytkownik zostanie poinformowany o wprowadzeniu zmian do regulaminu za pomocą powiadomienia w Aplikacji. Powiadomienie umożliwi Użytkownikowi zapoznanie się z treścią zmian do Regulaminu Aplikacji oraz jego akceptację lub odmowę akceptacji. W przypadku odmowy akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik może wypowiedzieć umowę poprzez odinstalowanie Aplikacji.
32. W zakresie dozwolonym przez odpowiednie przepisy prawa, MGI nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania regulaminu, czynów niedozwolonych, zaniedbania lub z innych tytułów, wynikających z utraty zysku, przychodów, dobrego imienia, spodziewanych oszczędności lub danych, lub wszelkich pośrednich lub wtórnych strat lub uszkodzeń.
33. W zakresie dozwolonym przez odpowiednie przepisy prawa, MGI nie ponosi odpowiedzialności za nie działanie lub wadliwe działanie Aplikacji lub jej poszczególnych funkcjonalności