Kosmetyka samochodowa

Preparaty do mycia i pielęgnacji silnika

Ukryj kategorie i filtry
Sortuj
Sortuj
Pokaż na stronie
38 produktów w tej kategorii
Zmień widok
9 99
zł/op.
Cena za 1 l 199.80 zł
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
Do ulubionych
Do porównania
10 20 50 100 Ofert na stronie

Preparaty do mycia i pielęgnacji silnika | Bricomarche

Silnik jest sercem każdego samochodu. Napędza pojazd, współpracując z wieloma układami. W toku pracy ulega jednak zabrudzeniu. W trakcie jazdy przez komorę jednostki napędowej przepływają masy powietrza, niosące ze sobą wiele zanieczyszczeń, jak kurz, pył, piasek i inne. Silnik narażony jest na kontakt z olejami samochodowymi, płynami eksploatacyjnymi czy zanieczyszczeniami drogowymi. Powoduje to, że po upływie pewnego czasu nawet w pełni sprawny może stać się po prostu brudny. Sytuacja pogarsza się przy wycieku oleju czy płynu chłodniczego, ponieważ komora jednostki napędowej oblepia się zanieczyszczeniami. To wystarczający powód, aby zadbać o wyczyszczenie i pielęgnację silnika. Służą do tego dedykowane preparaty.

Zasady mycia silnika

Silnik pojazdu mechanicznego można czyścić wyłącznie wtedy, gdy jest ostudzony. Jednostka napędowa powinna być zimna. Dobrą praktyką jest odkurzenie w pierwszej kolejności komory z liści, niewielkich gałązek i innych zanieczyszczeń. Do tego celu można wykorzystać odkurzacz przemysłowy i warsztatowy

Następnie należy zdjąć plastikowe osłony silnika, odłączyć i wyjąć akumulator spod maski, oraz zatkać wlot powietrza. Kolejnym krokiem jest czyszczenie alternatora. Do tego celu należy użyć odpowiednich preparatów do mycia silników i zwilżonej szczotki. W ten sam sposób należy oczyścić obudowę elementów elektronicznych czy skrzynki bezpieczników oraz aparat zapłonowy. Tłuste osady, nagar czy osady węglowe i naloty można usunąć silnym, skutecznym preparatem w piance czy w płynie z atomizerem, ułatwiającym precyzyjną aplikację. Wszystkie zdemontowane części najlepiej czyścić pod bieżącą wodą lub z wykorzystaniem myjki ciśnieniowej.

Mycie układu elektrycznego i elektronicznego

Elektryczne części silnika osusza się przy pomocy papierowego ręcznika. Do ich dokładnego umycia służą środki do czyszczenia układu elektrycznego i elektronicznego. Zdemontowane osłony plastikowe można wyczyścić z wykorzystaniem myjących preparatów do pielęgnacji silnika dostępnych w Bricomarché. Podczas prac przy czyszczeniu silnika należy zadbać o zabezpieczenie elementów elektrycznych i przewodów przed kontaktem z wodą. Można je okleić folią przy użyciu taśmy samoprzylepnej.

Uciążliwe zabrudzenia silnika

Sam silnik trzeba spryskać preparatem do mycia jednostek napędowych – zwłaszcza w tych miejscach, gdzie warstwa zabrudzeń jest zdecydowanie najgrubsza. Najlepiej stosować się do zasad umieszczonych na etykiecie lub dołączonej ulotce. W razie bardzo uciążliwych zabrudzeń można wspomóc się płynem do mycia silników, ale trzeba robić to ostrożnie. Czyszczenie można przeprowadzić myjką parową, ponieważ generowana przez nią wysoka temperatura będzie wspomagała usuwanie tłuszczów i usunie z powierzchni nadmiar środków myjących. 

Bricomarché oferuje różnego rodzaju produkty służące do pielęgnacji jednostki napędowej m.in. produkty myjące, zmywacze, odtłuszczacze, odrdzewiacze, a także produkty do czyszczenia wtrysków benzyny, czyszczenia przepustnic, zaworów czy też pasków klinowych. 

Bezobsługowe mycie silnika

Prostym sposobem na czysty silnik jest bezobsługowa metoda mycia. Wystarczy zastosować preparaty – środki do czyszczenia układów silników samochodowych, które dolewa się do paliwa. Już przy pierwszym użyciu skutecznie czyszczą cały układ zasilania od wewnątrz. Przyczyniają się one nie tylko do rzeczywistego umycia silnika, ale i jego pielęgnacji. Pozwalają na zredukowanie poziomu zużycia paliwa i obniżenie emisji toksycznych spalin. Środki te przywracają pełną moc, potrafią ułatwić rozruch pojazdu i przedłużyć ogólną żywotność silnika. 

Kiedy myć silnik?

Właściwie czyszczenie komory jednostki napędowej warto przeprowadzać jedynie w uzasadnionych przypadkach. Nie powinno się ono stać rutyną przy myciu auta. 

Warto umyć silnik, jeśli doszło do wycieku płynów eksploatacyjnych, gdzie problem został już rozwiązany, ale ślady jego bytności pozostały. Kluczowe jest, aby do mycia jednostki napędowej wykorzystywać jedynie profesjonalne preparaty.

Po jego umyciu wszystkie elementy muszą zostać dokładnie wysuszone przed ponownym rozruchem. Warto zostawić samochód z otwartą maską, aby mógł wyschnąć, jeśli tylko pogoda na to pozwala. W przeciwnym wypadku należy wjechać do garażu lub pod wiatę. W kategorii preparatów do czyszczenia silnika znaleźć można również regeneratory do jednostek benzynowych i diesel oraz LPG. Redukują one zużycie silnika i podnoszą kompresję. Regularne korzystanie z nich pozwala na pielęgnację jednostki, ale i na zmniejszenie kosztów użytkowania pojazdu.